Total Pageviews

Tuesday, October 6, 2009

Going nowhere... now here

I have these mini tomatoes on my windowsill waiting to ripen and explode with happiness in my mouth. Because frost is a menace here I brought them all in, and each and every day, I pick out the red ones and they contribute to my health and welfare. For fun and with no specific result in sight, I decided to sort them out by colour. Cool blend! "interesting" said I to myself...what next?

Y a des petites tomates sur le bord de ma fenêtre qui attendent de murir pour ensuite s'éclater dans ma bouche. J'ai dû les entrer puisque le gel fait déjà des ravages ici; à chaque jour je mange les rouges qui contribuent à mon bien être. Juste comme ça, sans aucun résultat en vue, j'ai décidé de les classer par couleur. Un dégradé cool! "Intéressant" me suis-je dit à moi-même...et pis après?



Got my clay out and decided to reproduce the red and green colours and then blend them, just to see. Then, I cut out some oval shapes from my blended sheet and repositioned them. I still don't have an end product in view but I had fun with this little project. It brightened this rainy day.

J'ai sorti ma pâte pour reproduire les couleurs des tomates et en faire un fondu. J'ai découpé des formes ovales dans mon dégradé pour ensuite les repositionner. Encore pas de produit fini en vue; par contre je me suis amusée avec ce mini projet. Un peu de soleil dans une journée pluvieuse.



Speaking of nature and it's great colours and shapes, visit this site. I just can't believe these creatures live so close to us and we know nothing about them. At least, someone took these great pictures. Feast ye eyes!

Tant qu'à être inspirée par la nature, ses couleurs et ses formes infinies, je vous invite à voir ces photos étonnantes. J'ai peine à croire que ces créatures vivent si près de nous et que nous ne les connaissons absolument pas. Au moins quelqu'un a pris la peine de prendre ces photos. Une fiesta pour les yeux.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails