Total Pageviews

Friday, June 26, 2009

Ants in your ... picture

Playing around with letters. "Grouille ou rouille" means USE IT OR LOOSE IT.
I made these for my daughter's studio where she teaches Table Fitness, a training method aimed at improving your posture. I have been trying to undo the bad posture I developed throughout my life, strengthen core muscles and move everything that moves.

Je me suis amusée à faire des lettres. Je les ai fabriquées pour le local de ma fille où elle enseigne la Gynmastique sur table, un entrainement postural de qualité. Je tente de défaire les mauvaises habitudes que j'ai acquises tout au long de ma vie. Renforcir, bouger, utiliser des muscles qu'on ne sait même pas qu'ils existent!

I played around with surface techniques, using old canes, blending colours and whatever.
J'ai utilisé différentes techniques de surface: fondus, utilisation de vieilles canes etc.



I took my letters outside to photograph them. A curious ant decided to come and pay a visit and I chose the picture with the ant in to give it a little cyber exposure!

Pour prendre la photo, j'ai sorti mes lettres dehors; il y a des nuages aujourd'hui. Au moment de prendre la photo une petite fourmi curieuse est venue voir si ces lettres étaient sucrées!! J'ai décidé de lui donner sa minute de cyber gloire.

Yet another polymer clay possibility.
Encore d'autres possibilités.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails