Total Pageviews

Monday, March 22, 2010

Slow claying....(2)

Since polymer clay allows you to do so many unusual things, I thought that sculpting a piece out of a bunch of colourful extruded bits could be interesting. I made a rough square with a lot of small extruded multicoloured squares. I went for an oval shape. I am not sure that a more intricate shape would be interesting with all those colours. Any detail could get lost because of the colours so I decided to stick to a very simple shape.

Puisque la pâte poly permet de faire plein de choses inattendues, j'ai pensé sculpter dans un bloc fait d'un assemblage petits carrés colorés extrudés. J'ai opté pour un simple oval parce qu'avec toutes les couleurs, les détails n'apparaîtraient pas très bien.



For my next section, I used the saved chips that I whittled off my other shapes and mixed them in with a plain colour, in this case mud from my scrap pile. Because the little chips were baked, they remained nice and crisp as I formed a rectangular shape. I baked it. I ended up with a doughnut shape which I like.

Pour la prochaine section de mon totem, j'ai utilisé tous les petits copeaux que j'avais conservés. Je les ai mélangés avec mes restants de pâte non cuite. Puis que les copeaux étaient cuits, ils sont demeurés bien définis dans le rectangle que j'ai formé. J'ai cuit le tout et j'ai sulpté (ou gossé comme on dit ici au Québec) un beigne.



Two more sections for my totem....
Deux autres sections pour mon totem....

1 comment:

Louise said...

Intrigant cet oval avec le fusil à pâte et le beignet éclats variées aussi.
J'ai hâte de voir la fin , le totem.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails