Total Pageviews

Thursday, March 25, 2010

Snow claying...(3)

I couldn't resist, it is snowing; we haven't seen snow in ages here. All-time record for this northern neck of the woods.
I practised on wax crayons, on erasers shaped like crayons and then, on a clay shaped crayon (my friend Margi made it for me - thanks). Slow process, teaching myself: there are probably easier ways to do it. But then again I like the whole learning experience.

Eloge de la blancheur...
Je n'ai pu résister. Il neige ici; elle s'est fait invisible récemment. Nous avons battu des records (records de peu de neige et de chaleur).
J'ai pratiqué avec des crayons de cire, avec des effaces en forme de crayon et enfin avec un crayon que mon amie Margie m'a façonné en pâte poly. J'apprends par moi-même en travaillant. Il y a sûrement des méthodes plus efficaces mais j'aime découvrir les choses toute seule (parfois).




I assembled my totem and took a picture. I might add more sections and clean up the ones that are already there. A work in progress or else a toy one can take a part and reassemble. Who knows!

J'ai assemblé mon totem et pris une photo. Je vais peut-être ajouter d'autres sections et peaufiner celles qui sont déjà là. Un travail en cours ou encore un jouet que l'on pourra défaire et réassembler. Qui sait!!

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails